Trening ze skakanką – spalaj kalorie i ćwicz wytrzymałość

Wielu osobom skakanka może przywodzić na myśl dziecięce zabawy szkolne. Warto jednak uzmysłowić sobie, że ów akcesorium może się bardzo przydać w czasie odchudzania i pracy nad poprawą kondycji. Ćwiczenia ze skakanką wspierają układ sercowo-naczyniowy oraz wzmacniają mięśnie. Sprawdźmy, jakie zalety może zagwarantować nam trening z wykorzystaniem skakanki.

Budowanie formy – trening wytrzymałościowy i oddechowy

Jak już wspomnieliśmy we wstępie niniejszego artykułu, ćwiczenia ze skakanką poprawiają pracę serca oraz korzystnie wpływają na funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego oraz oddechowego. Włączenie ćwiczeń ze skakanką do swojego planu treningowego może przynieść wiele korzyści dla naszego organizmu. Przede wszystkim są one bardzo pomocne dla osób, które borykają się z nadprogramowymi kilogramami. A w dodatku mogą poprawić ogólną kondycję. Trening ze skakanką wzmacnia wytrzymałość mięśni. Oznacza to, że regularne treningi będą sukcesywnie zwiększać naszą wytrzymałość mięśniową, dzięki czemu bez problemu będziemy w stanie poradzić sobie z większymi obciążeniami.

Kształtuj sylwetkę ze skakanką

Ćwiczenia ze skakanką są idealnym rozwiązaniem dla osób poszukujących kompletnego treningu fitness. Trening z wymienionym akcesorium pomoże nam skrupulatnie pracować nad wszystkimi partiami mięśni. Jeśli chcemy skupić więcej uwagi na określonej partii mięśniowej, powinniśmy dobrać dla siebie odpowiednie ćwiczenia. W pracy nad górną częścią ciała przydatne będą ćwiczenia wykorzystujące ruch obrotowy w czasie skakania. W ten sposób poprawi się nasza kondycja oraz wytrzymałość mięśni ramion, barków i klatki piersiowej. Chcąc usprawnić dolną część ciała, musimy oprzeć swój trening na powtarzaniu skoków, doprowadzając do naprężania mięśni i zmuszając do pracy łydki.

Ważnym elementem treningu ze skakanką jest przybranie prawidłowej pozycji. W czasie skakania powinniśmy naprężać mięśnie zlokalizowane w obszarze pasa brzusznego. Jest to pozycja bezpieczna i dodatkowo umożliwiająca pracę nad wymarzonymi mięśniami brzucha.

Trening ze skakanką – spalanie kalorii

Ćwiczenia ze skakanką to doskonały pomysł dla wszystkich chcących pozbyć się w szybkim czasie zbędnych kilogramów. Podczas skoków poddajemy pracy wszystkie partie mięśniowe, a organizm zmuszony do intensywnego wysiłku musi czerpać energię z zapasów zgromadzonych w tkance tłuszczowej. Do osiągnięcia takiego efektu niezbędna jest jednak zdrowa i zbilansowana dieta, uwzględniająca odpowiednie proporcje makroskładników.

Trening bazujący na skakance może być początkiem drogi do wymarzonej sylwetki nie tylko ze względu na możliwość szybkiego spalania kalorii i gubienia tkanki tłuszczowej, ale również z uwagi na fakt, że ćwiczenia ze skakanką pomagają walczyć z cellulitem. Podczas skakania wykonujemy ruchy wahadłowe w pozycji pionowej, co skutkuje zbawiennym masażem mięśni. W konsekwencji stymulujemy krążenie krwi, minimalizując przy tym ryzyko żylaków oraz wielu chorób układu krążenia.

W czasie ćwiczeń ze skakanką jesteśmy w stanie spalić 700 kalorii (w przypadku osoby ważącej 60 kilogramów), czyli tyle samo, co podczas godziny poświęconej jodze.

Co warto wiedzieć o treningu ze skakanką?

Przed pierwszym treningiem musimy zadbać o odpowiednią długość skakanki, by zapewnić sobie komfort i przede wszystkim bezpieczeństwo. W momencie ustawienia stopy w środku skakanki uchwyty muszą się znajdować na poziomie ramion. Taką pozycją możemy określić jako dobrą i bezpieczną.
Nie zapominajmy o prawidłowym ustawieniem sylwetki przed rozpoczęciem ćwiczeń. O prawidłowej pozycji możemy mówić wówczas, gdy ustawimy się na czubkach palców i lekko ugniemy tułów oraz nogi, dbający przy tym o nieobciążanie stawów kolanowych.
Do wykonania ruchu obrotowego posługujemy się wyłącznie nadgarstkami.
Niskie skoki są lepsze, bowiem nie doprowadzają do zbyt szybkiego zmęczenia.
Zaawansowani sportowcy mogą obciążyć uchwyty skakanki, by utrudnić sobie wykonywanie ćwiczeń i osiągać lepsze rezultaty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.