Sauna – idealna regeneracja dla biegacza

Zastosowanie kąpieli parowych do celów relaksacyjnych, leczniczych lub rytualnych ma swoje korzenie w czasach starożytnych. Już nasi przodkowie mieli świadomość, że sauna posiada wiele zalet i daje liczne korzyści. Należy pamiętać, że wybór odpowiedniego rodzaju sauny ma duże znaczenie. Wyróżniamy sauny parowe, czyli tzw. łaźnie rzymskie, sauny suche (fińskie), sauny mokre oraz sauny na podczerwień. W związku z tym, że panują w nich różne warunki (różna temperatura powietrza oraz wilgotność), każda ma inny wpływ na nasz organizm.  

Sauna - zalety z korzystania

Pierwszą korzyścią, która powinna przekonać osoby biegające do korzystania z sauny, jest usprawnienie krążenia oraz natlenienie tkanek. Dzięki temu benefity, które bieganie przynosi dla naszego organizmu, będą jeszcze większe. Regularne sesje w saunie wpływa również na obniżenie ciśnienia krwi, poprawę nawodnienia i krążenia w komórkach i organach.

 

Kolejną zaletą płynącą z korzystania z sauny jest zbawienny wpływ na naszą skórę. Regularne użytkowanie sauny sprawia, że skóra staje się odmłodzona i oczyszczona. Sauna przywraca zdolność skóry do usuwania z organizmu toksyn, metali ciężkich i szkodliwych produktów przemiany materii. Wzmożona potliwość podczas sesji pozwala na pozbycie się wszystkich szkodliwych substancji z organizmu, odciążając tym samym nerki i wątrobę.

 

Następną korzyścią, o której warto wspomnieć, jest hamowanie współczulnego układu nerwowego, który wpływa na rozluźnienie i odprężenie organizmu. Dzięki temu czynnikowi, proces regeneracji po ciężkim treningu, czy kontuzji następuje znacznie szybciej. Ma to bardzo duże znaczenie na poprawę kondycji osób uprawiających bieganie.

 

Regularne uczęszczanie na saunę wpływa również stymulująco na układ autoimmunologiczny, a co za tym idzie, przekłada się na poprawę naszej odporności. Dzięki temu biegacze będą mogli spokojnie trenować jesienią, czy w okresach wzmożonej zachorowalności.

Wpływ sauny na mięśnie biegacza

Panująca w saunie wysoka temperatura ma bezpośredni wpływ na rozluźnienie. Taki czynnik sprawi, że mięśnie będą znacznie bardziej podatne na rozciąganie. Inną ważną kwestią jest regeneracja mięśni po wymagającym treningu. Sesja w saunie pozwoli zredukować odkładający się w mięśniach kwas mlekowy, w związku z czym znacznie szybciej pozbędziemy się zakwasów. Co więcej, połączenie sesji w saunie z masażem wpłynie na intensyfikację właściwości regeneracyjnych naszego organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Solve : *
30 ⁄ 10 =